Skip to main content

සංස්කෘතියක අවසානය !!!!!

   වික්‍රමසිංහ මේ ඡන්දේ පටන් ගත්තේ වැලිකතර ෆිල්ම් එකේ ගෝරිං මුදලාලි වගේ එයා කීවේ 



"ආසියත් මං ළඟ , බුරුවත් මං ළඟ , නමයේ කොළෙත් මං ළඟ . මොකද කියන්නේ අත වහලා ගහමුද ?"


 කියලා. ඒත් වික්‍රමසිංහටත් හිතාගන්න අමාරු විදියට මේ සෙල්ලම වෙනස් උනා.එයා හිතුව උසස් මධ්‍යම පංතියත් කඳවුර අතාරින්න පටන් ගත්තා.  දැන් භූමියේ වාසිය අනුරට ඇවිත් . අනුර ඇතුළු කණ්ඩායම අන්තිම මාස දෙකේ නිවැරැදි දේ කියමින් , නිවැරැදි දේ කරමින් , තමන්ගේ මැතිවරණ සැලැස්මට පිටින් දෙයක් නොකියා , නොකර ප්‍රවේශම් වුනා. අනුර මේ සටන මේ විදියටම 21 රෑට  ඉවර කරන්න බොහෝ දුරට ඉඩකඩ තියනවා. අන්තිම දවස් දෙකත් තුනත් තීරණාත්මකයි තමා ඒත් පාවෙන ඡන්ද කිහිපයක්ම හැරෙන්න දකුණේ බහුතරයක් මාලිමාවට බලයක් දෙන්න ඕන කියන මතයට ඇවිත් කියන එක රහසක් නෙවෙයි . 

ඕනනම් ප්‍රේමදාසව තව සජීවී වැඩසටහන් දෙකකට ගෙන්න ගන්න පුලුවන් නම් ( 18 පස්සේ ප්‍රචාරක ක්‍රියා නවත්තන්න වෙන නිසා උපරිම වැඩසටහන් දෙකකට ඉඩ තියෙන්න පුලුවන් ) තව    ඡන්ද ප්‍රමාණයක් මාලිමාවට එක්කාසු කරගන්න පුලුවන් . 


මේ සටනේ අවසානය කුමක් උනත් , හදිසියේ හමාගෙන ආ..මේ  ජන ප්‍රවාහය ගැන මට පෞද්ගලිකව සතුටු වෙන්න පුලුවන් . තක්කඩි හොරු වෙනුවට , තමන්ගේ තමන්ගේ දරුවන්ගේ හීන හොරාකාපූ වංචාකාරයෝ වෙනුවට මධ්‍යස්ථ දේශපාලනික මතයකට ජනරාශියක් ගොඩනැගීමම සාධනීය කරුණක් නෙවෙයි ද ? අවුරුදු හැත්තෑපහක් තිස්සේ  අවම මානව පරිභෝජනයක්වත් හදලා දෙන්න බැරි උනු කොමිස් කාක්කෝ ටික ගෙදර යවන්න ඕන කියන එකම ප්‍රගතිශීලී කාරණයක් නෙවෙයි ද ?  එක පැළැන්තියක් විතරක් සැප විදින , ආර්ථික ප්‍රතිලාභ ලබන අසමමිතික ආර්ථික ක්‍රමයකට, නීතී පද්ධතියකට , ව්‍යාකූල අධිකරණ පද්ධතියක් වෙනස් කළ යුතුයැයි කීවා පැසසුමට ලක්වෙන්න අවශ්‍ය කරුණක් නෙවෙයි ද ? රජයේ ආයතනවල පෝලිම් මැද , පැය ගණන් , දින ගණන් දුක් විදගෙන රජයේ කාර්‍යන් කරගෙන , පොල් පටවපු බස් එකක , වෙලාවට නොඑන කෝච්චියක එල්ලිලා , වීදී ලාම්පුවක් වත් නැති පාරක ගෙදර ඇවිත් නොකා නිදා ගන්න ජීවන විලාසය වෙනස් කරගන්න ඕනැයි කියන එක දියුණු මානව ලක්ෂණයක් නෙවෙයි ද ?? 


මින් ඉදිරියට කිසිදූ දේශපාලනික ව්‍යාපාරයකට ඒක රාජපක්ෂගේ දේශපාලන න්‍යාය පත්‍රය වෙන්න පුලුවන් , සිරිසේන ගේ සැලැස්ම වෙන්න පුලුවන් , වික්‍රමසිංහගේ කූට නාටකයක් වෙන්නත් පුලුවන් , ප්‍රේමදාසගේ විගඩම් රූකඩ සංදර්ශනයක් වෙන්නත් පුලුවන්  ඒ වගේම අනූරගෙ පාරම්භානා  දේශපාලන දර්ශනයක් වෙන්නත් පුලුවන්.මේ කිසිම දේකට දේවත්වයෙන් නොසලකා ඔවුන් නියෝජිත ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදයෙන් පත්වන අපගේ නියෝජිතයෝය, අප වෙනුවට පාර්ලිමේන්තුව නියෝජනය කරනා අපගේ සේවකයෝය යන්නෙන් සැලකීම වඩා නැණවත් වේ . මෙහි මට තේරුම් ගතහැකි තව කරුණක්ද ඇත . මිනිසා දේශපාලනික සත්වයෙක් වුවද ,දේශපාලනය ග්‍රහණය කරගැනිම අතින් මිනිස්සූ අහසට පොළොව විය හැක. නමුත් දේශපාලකයා යනූ තමාගේ සේවකයා මිස දිව්‍ය පුත්‍රයා නොවන වගෙ තේරුම් ගැනිමට මහා බුද්ධියක් අනවශ්‍යය.

මේ දේශපාලනික භූමියේ අවලස්සනම , අවීනීතම සහ අශීලාචාරම සංස්කෘතිය වන පිල් මාරු කිරිම ජනතාව තුළින්ම ප්‍රතික්ෂේප විය යුතුය. ඒ සඳහා අවශ්‍ය නෛතික රාමුව පසුව ගෙන ආයුතු අතර සදාචාරාත්මක ප්‍රතික්ෂේප කිරිම ජනතාව තුළින්ම සිදුවිය යුතුය .ජයග්‍රහණයේ  වාසියට බෙල්ල නමන්නා ආත්මය පාවාදෙන්නකු මිස අන්කිසිදූ සමාජ ගෞරවයක් නොඉසුලවනු ඇත. 

 රටේ බුද්ධිමතුන් , විද්‍යාර්ථයින් , ආයතන ප්‍රධානින් , විශ්ව විද්‍යාල උපාධිදාරීන් , පර්‍යේෂකයන් , පරිපාලන ප්‍රධානීන් බුරුතු පිටින් රට හැර ගොස් ඇත. කොළඹ විශ්ව විද්‍යාලයේ මගේ පිඨයේ මිත්‍රයින් රාශියක් පිටවී ගොස් හමාරයි. ඒ මේ රටට අවශ්‍යයම සම්පත් , මානව සම්පත් , දැනුමේ කේන්ද්‍රය බලයන්. ඔවුන්ට නිවැරදි පිළිගැනිමක් , වැටුපක් , සමාජ තත්වයක් මෙරට නොමැති නිසාවෙන් එසේ රට හැර යාමත් , නැවත නොපැමිණීමත් අතිශයින්ම ඛේදජනක කරුණකි. ඔවුන් වැනි ඇකඩමියානු බුද්ධිමතුන් සහ පරිපාලනයේ අත්දැකීම් ඇත්තවුන් පිටව යාමෙන් ඇතිවන රික්තකය පුරවා දමන්නේ සාම්ප්‍රදායික දේශපාලනික වහල්ලුන් විසිනි. රට හැරගියවුගේ දමා ගිය තනතුරු දරන්නේ ඒ සඳහා අඩියකවත් සුදුසුකමක් නැති දේශපාලනික සට්ටඹිරාළලා විසිනි.


තව දින තුනකින් හෝ හතරකින් සියල්ල විසඳෙනු ඇත. මේ මොහොත හොඳින් කළමනාකරණය කරන්නාට 22 සවස ජයපැන් පානය කළ හැකිවේ. වඩා වැදගත් වන්නේ ඒ ජයපැන් ඔවුන්ට ඡන්දය ලබාදෙන ජනතාවටද පානය කිරිමට හැකි තරමේ ජයක් වීමයි.  හේතුව නම් පසුගිය දශක හත පුරාවටම ඒ ජයපැන් බීවේ එක්තරා පැළැන්තියක කොට්ඨාසක් පමණක් වීමත් ඡන්දය දූන් බහුතරයක් ලුණුයි බතුයි කමින් ඔහේ ජිවත් වී ඔහේ මියගිය ගණයට ඇතුළු වීමයි.  දැන් ප්‍රේමදාස කල්ලිත් , වික්‍රමසිංහගේ නඩයත් කලබලවී හැඩක් පෙනෙන්නට තිබේ. එය ස්භාවික හැසිරීමකි. බලාපොරොත්තු වූ පිළිතුරකි. ඔවුන් තැතිගැන්විමට හැකිවීමමද ජනතා ජයග්‍රහණයකි . අපට වික්‍රමසිංහට කීමට ඇත්තේ නැවත වැලිකතරේ ගෝරිං මුදලාලි වික්‍රම රණ්දෙනියට  කීව් දෙබසකි.


"මහත්තයා දැන් නේ පොඩ්ඩක් ඇහැරිලා ඉන්නේ. මෙච්චර කල් නිදාගෙන නේ උන්නේ" 


මෙතක් නිදා සිටි ජනතාව වඩා හොඳ සමාජයක් වෙනුවෙන් 21 තෙක් සටන් කරමින් සිටි. වඩා හොඳ සමාජයක් !! වඩා හොඳ සමාජයක් !! වික්‍රමසිංහ , ප්‍රේමදාස නොදකින සමාජයක් !!



Comments

Popular posts from this blog

ප්‍රේමදාසගේ ප්‍රසංගය

ජනාධිපතිවරණය පැවැත්වෙන සති අන්තය තෙක් කොලම් කිහිපයක් හෝ ලිවිය යුතු යැයි කල්පනා කරමින් මම මෙය මෙසේ ලියමි. මා මෙරට පැවති ජනාධිපතිවරණ හතෙන් , ජනාධිපතිවරණ හතරකම ජීවමාන අත්දැකීම අත්විද ඇති අතර ඒ සෑම ජනාධිපතිවරණයක්ම ඒ සමයට අතිශය තීරණාත්මකව ඇත. ඒ නිසා මෙවර ජනාධිපතිවරණය අන් කවරත් වඩා තීරණාත්මකයි යන්න විහිළු සහගත අදහසකි. එවන් ප්‍රකාශයක් කළ බන්දුල ගුණවර්ධන පිළිබඳව මා මීට පෙර ලියා ඇත.   පෙර කොලමකින් වික්‍රමසිංහයන් ගැන ලීව් බැවින් මෙය , මගේ විනෝදාස්වාදය උපරිම මට්ටමට ඔසවා තබන ලංකීය දේශපාලකයා වන සජිත් හට උරුම කරමි. මෙහි දේශපාලකයා යන්න භාවිතා කිරිම උචිත නැති වග හැඟෙන බැවින් "සජිත්" ලෙස මම ඔහුව ලිපිය පුරා ආමන්ත්‍රණය කරන්නෙමි. (සජිත් වැන්නවූන් දේශයක් පාලනය කිරිමට තරම් මෝරා නැති බැවිනුත් ඒ සඳහා අවශ්‍ය ඟ්දානය හෝ විභවය නැති බැවිනුත් එලෙස ආමන්ත්‍රණය කිරිමට හෘද සාක්ෂිය මට ඉඩ ලබා නොදේ. )  ප්‍රේමදාසගේ ඉතිහාසය පිළිබඳව කතා කිරිම කාලය කා දැමීමක් වන බැවින් ඔහුගේ එකම පුතුගේ පාර්ලිමේන්තු ගමනේ සිට ඉදිරිය සලකා බලමු. රණසිංහ ප්‍රේමදාස 1993 මැයි පළමු දින ආමර් වීදීයේ ඝාතනය කිරිමෙන් පසුව නව සහශ්‍රය...

කොඳු කඩන ගුරුවරු

  මීට අවුරුදු දහයකට වගේ කලින් මගේ පාසලේ හිටියා අමුතු තාලේ ගුරුවරයෙක් . එයාට උගන්වන්න භාර දීලා තිබුනේ විද්‍යාව විෂය . ඒ වෙනකොටත් මිනිහට අවුරුදු තිහක් වගේ ලබලා තියෙන්න ඇති. පාසලේ ඒ වෙනකොට තරුණ පිරිමි ගුරුවරු එච්චරම නැති නිසාද මන්දා එයාට ළමයි අන්වර්ථ නාමයක් දාලා තිබුනා. අපි කියන්නේ කාර්ඩ් එකක් දානවා කියලා.ඒ කාර්ඩ් එකත් පැණි පිරුණු නමක් තිබුන කාර්ඩ් එකක්.  මම පාසලට එන්න කාලෙකටත් කලින් ඉදලම එයාට එහෙම ආමන්ත්‍රණය කරපු නිසා මම ඒ පැණි පිරුණු කාර්ඩ් එකේ නිධාන කතාව දන්නේ නැහැ .කොහොම හරි මේ තරුණ ගුරුවරයට අමුතු තාලා ආසාවක් තිබුනා. ඒක පෞර්ෂ අබාධයක් සහ ළමා කාලයේ අවධානය නොලැබිමේ ගැටලුවක් කියලා මට තේරුනේ පස්සේ කාලෙක පොතක් පතක් කියවලා යම් අවබෝධයක් ලැබුනට පස්සේ .     සාමාන්‍යයෙන් මගේ පාසලේ ඒ වෙනකොට අතිශයින්ම වෙන්වුනු ශ්‍රවණාගාරයක් (Auditorium) හෝ රැස්විම් ශාලාවක් නොතිබුනු නිසා රැස්විම් කටයුතුවලට , සෞන්දර්‍ය කටයුතුවලට පාවිච්චි කළේ ප්‍රධාන ශාලාව එහෙම නැත්නම් Main hall එක. මේ වගේ රැස්විම් කටයුතු නොයෙදෙන දවස් වලට පංති කාමර පවත්වන්න තමා මේ ශාලාව පාවිච්චි කරේ. ප්‍රධාන ශාලාව තරමක විශාලත්...

සිසූ විරුවෝ රැවටුනාද ?

විශ්වවිද්‍යාල ශිෂ්‍ය නායකයන් පිළිබඳව ලාංකීය සමාජයේ අවධානය බරපතළව යොමු විම ආරම්භ වූවේ 1971 ජවිපේ පළමු කැරැල්ලෙන් නොව. එය ආරම්භ වූනේ 1983 දි ජනාධිපති ජයවර්ධන විසින් සියලූම සමාජවාදි පක්ෂ තහනම් කිරිමත් සමඟ ඇතිවූ  දේශපාලනික භූකම්පනය සමඟයි  .  විශ්ව විද්‍යාලය තුළ ශිෂ්‍ය සංගමයක් හෝ කැඳවිම තහනම් කළ   එජාප ආණ්ඩුවට එරෙහිව යටිබිම්ගත දේශපාලනයට උචිතම උපක්‍රමය වූවේ උගත් , ජවාධික විශ්ව විද්‍යාල ශිෂ්‍ය ප්‍රජාවයි. ඒ නිසාවෙන්ම එකල වූ ශිෂ්‍ය නායකයන්ද මෙකල කැපී පෙනෙමින් පසුකලක ජවිපේ දේශපාලන මණ්ඩලය තුළට පවා ඇතුළත් විනි. මගේ වෑයම එකී සිසූ විරුවන් උත්කර්ෂයට නැංවීම හෝ ඔවුනගේ ක්‍රියාපිළිවෙත විවේචනය කිරිම නොවේ. මට උවමනා වී ඇත්තේ මෙතරම් උගත් තරුණයන් පිරිසක් ඊට වසර දහයකට නොඅඩූ ඉතිහාසයක අන්ත පරාජයට පත්වුනු 1971 කැරැල්ලේ උණුසුම යෑමටත් පෙර තවත් එවැනි සන්නද්ධ අරගලයකට අත එසවීමේ තර්කය සහ ඒ වෙනුවෙන් ඔවුන් භාවිතා කළ සිතිමේ ක්‍රියාවලිය (Thought process ) වටහා ගැනිමයි. මෙය තේරුම් ගැනිමේ පහසුව තකා උදාහරණ හයකට පිවිසෙන්නම්. මං පළමු  උදාහරණය ලෙස ඒ වනවිට ජවිපේ ඉහලම තැනක සිටි ආනන්ද ඉඩමේගම නොහොත් ධම්ම...