Skip to main content

සල්ලි වලට පින

 




මේක මම හරියටම අවුරුදු 4 ට කලින් මුහුණුපොතට ලීව හෑල්ලක්.කොළඹ දකින්න හිතලවත් නොතිබුනු , ගමේ ගොඩයෙක්ගේ අදහසක් , නොමේරූ පරිණත නොවූ මතයක් , ආගමික ධාර්මික අධ්‍යාත්මික මනුෂ්‍යයින්ගේ ගැරහුමට ලක්වන කරුණක්, නිරාගමික වෑයමක්. යාන්තමින් අවුරුදු විස්සක් පිරුණු මාව මිත්‍රයින් , වැඩිහිටියන් සේම ගුරුවරුන් පවා දෝෂාරෝපණයට ලක්වූ  ලිපියක්.


සිව් වසරක් ඉක්මවූ අද දිනද මාගේ මතයේ වෙනසක් නොමැත. ආගම රාජ්‍යය පාලනයෙන් ස්වායත්ත වන්නා සේම ආගම ජන මතය නිර්මාණය කිරිමෙන් පවා වෙන්විය යුතුය . එය එසේ නොවේ නම් රාමුගත , සංස්කෘතිකගත , ජනේලයෙන් පිටත නොබලන ,කුණූ වී පල් වී යාවත්කාලීනත්වයක් උරුම නොකියන්නා වූ ජනතාවක් වීම නොවැළක්විය හැකි කරුණකි. 


ඔබ කුමන මතය දැරූවද , කුමන ආගමික දර්ශනය හැදෑරුවද , කුමන නිකායේ වුවද ,


"ඔබගේ විමුක්තිය සපයා ගත යුත්තේ ඔබම පමණි." 


මරණින් පසුව ලබාදෙන්නා වූ පාංශකූලයකින් එකී පතන්නා වූ විමුක්ති අත්නොවන්නේ ය. ලොව පවත්නා සදාතනික දහම සේම සත්‍යයද එයයි .


ජයන්ත චන්ද්‍රසිරි ගේ ගරිල්ලා මාර්කටින් චිත්‍රපටයට අනූව

 "ආදරය අවසන් වෙන්නේ රැවටීමෙන් හැබැයි දේශපාලනය ආරම්භ වෙන්නේ රැවටීමෙන්."  එහෙත් වර්තමානයට අනූව නම් "ආගමික ව්‍යාපාරකරණයද ඇරඹෙන්නේ රැවටීමෙන්." 


ප.ලි : පහත ලිපිය මින් සිව් වසරකට ඉහත ජංගි කොටයක් හැඳ සුහුඹුල් තරුණයකුව සිටි මා රචනා කරන ලද්දකි. පහත ඇමිණු ඡායාරූපය සහ මෙම සටහන අතර සම්බන්ධයක් නොමැත. එය ඇමුණුවේ අලංකාරයට පමණි.


සල්ලි වලට පින


"මං නම් ලබන අවුරුද්දෙන් පස්සේ පංසල දියුණු  කරන් නෑ"වෙන කල්පනාවක හිටිය මට එක පාරටම ලොකු හාමුදුරුවන්  ගෙ කට හඩ ඇහෙනවා...පංසලේ තවත් දියුණු  කරන්න තියෙන්නේ මොනාද මං කල්පනා කරනවා..සිල් ගන්න එන මිනිස්සුන්ට  ඉන්න ධර්ම සාලාව හැදුවේ ගිය මාසෙක,වැසිකිළි  ටික හදලා වතුර අරන් දීලත් සැහෙන කාලයක්...පරණ  ඝාන්ඨාරය බිම දාලා අලුත්  එකක් හැදුවෙත්  මෑත කාලේ...හාමුදුරුවන්  ගේ වාහන දාන්න කියලා ගරාජ් එකක් හැදුවෙත්  මෑතකදී ,ඉතින් තවත්  කියලා මොනාද,මං හිතනවා...

                  මං අලුතෙන් නාන කාමරයක් හදනවා,වළාකුළු  බැම්මක් හදනවා හාමුදුරුවෝ  කියනවා ඇහෙනවා...එතකොට  තියන නාන කාමරේ,තියන බැම්ම...ඒවා..."පරණ එවා එහෙම්ම තිබ්බදෙන්" මං හිතපු එක තේරැනා වගේ හාමුදුරුවෝ  සද්දෙට කියනවා.නැති බැරි මිනිස්සූ බණ අහන එක පැත්තකින් තියලා කීයක් දෙන්න වෙයි ද කියලා හූල්ලනවා..

              කඨිනෙට 2000,නාන කාමරේට 750,බැම්ම ට 750,දානේ ගේන්නේ නැත්නම් 1500,තනි පඩියෙන් ළමයි 3 ඉස්කෝලේ ය්වලා කාලා ඇදලා ඉන්න පව්ලක් අසරණ  වෙනවා...සල්ලී නොදුන්නොත් නිරාගමිකයෙක් වෙනවා...ථෙරවාදී  බුදු දහමේ පදනම අත්හැරීම නම්  ඇයි මෙහෙම  පොදි ගහන්නේ...මට හිතා ගන්න බැරි වෙනවා...හදන්න හදන්න හාමුදුරුවෝ න්ට උනත් ආසා හිතනවා ඇති   මට ඒමත් හිතෙනවා....

                 අතේ ඇගිලි පහ එක වගේ නෑ නේ..උපන් දින සාද ගන්න හාමුදුරුවෝ  ඉන්න රටේ අපේ හාමුදුරුවෝ  වාසනාවන්...ඒ වගේම වේලක් වලදලා ධර්මය  ප්‍රචාරය   කරන ස්වාමීන් වහන්සේලා වැඩ ඉන්නෙත් මේ රටේ මයි ...

             බණ ඉවරයි ..."අත් හැරිමෙන් සැනසීම ලැබේ"හාමුදුරුවෝ දේසනා කරලා "ලබන සතිය වෙනකොට ආධාර සපයන්න" කියනවා..අත්තම්මා  කෙනෙක් සාධු  කියනවා...

    මාත් ගෙදර  ඉදන් සාධු  කියනවා


  මනුජය  තෙන්නකෝන්







Comments

Popular posts from this blog

ප්‍රේමදාසගේ ප්‍රසංගය

ජනාධිපතිවරණය පැවැත්වෙන සති අන්තය තෙක් කොලම් කිහිපයක් හෝ ලිවිය යුතු යැයි කල්පනා කරමින් මම මෙය මෙසේ ලියමි. මා මෙරට පැවති ජනාධිපතිවරණ හතෙන් , ජනාධිපතිවරණ හතරකම ජීවමාන අත්දැකීම අත්විද ඇති අතර ඒ සෑම ජනාධිපතිවරණයක්ම ඒ සමයට අතිශය තීරණාත්මකව ඇත. ඒ නිසා මෙවර ජනාධිපතිවරණය අන් කවරත් වඩා තීරණාත්මකයි යන්න විහිළු සහගත අදහසකි. එවන් ප්‍රකාශයක් කළ බන්දුල ගුණවර්ධන පිළිබඳව මා මීට පෙර ලියා ඇත.   පෙර කොලමකින් වික්‍රමසිංහයන් ගැන ලීව් බැවින් මෙය , මගේ විනෝදාස්වාදය උපරිම මට්ටමට ඔසවා තබන ලංකීය දේශපාලකයා වන සජිත් හට උරුම කරමි. මෙහි දේශපාලකයා යන්න භාවිතා කිරිම උචිත නැති වග හැඟෙන බැවින් "සජිත්" ලෙස මම ඔහුව ලිපිය පුරා ආමන්ත්‍රණය කරන්නෙමි. (සජිත් වැන්නවූන් දේශයක් පාලනය කිරිමට තරම් මෝරා නැති බැවිනුත් ඒ සඳහා අවශ්‍ය ඟ්දානය හෝ විභවය නැති බැවිනුත් එලෙස ආමන්ත්‍රණය කිරිමට හෘද සාක්ෂිය මට ඉඩ ලබා නොදේ. )  ප්‍රේමදාසගේ ඉතිහාසය පිළිබඳව කතා කිරිම කාලය කා දැමීමක් වන බැවින් ඔහුගේ එකම පුතුගේ පාර්ලිමේන්තු ගමනේ සිට ඉදිරිය සලකා බලමු. රණසිංහ ප්‍රේමදාස 1993 මැයි පළමු දින ආමර් වීදීයේ ඝාතනය කිරිමෙන් පසුව නව සහශ්‍රය...

කොඳු කඩන ගුරුවරු

  මීට අවුරුදු දහයකට වගේ කලින් මගේ පාසලේ හිටියා අමුතු තාලේ ගුරුවරයෙක් . එයාට උගන්වන්න භාර දීලා තිබුනේ විද්‍යාව විෂය . ඒ වෙනකොටත් මිනිහට අවුරුදු තිහක් වගේ ලබලා තියෙන්න ඇති. පාසලේ ඒ වෙනකොට තරුණ පිරිමි ගුරුවරු එච්චරම නැති නිසාද මන්දා එයාට ළමයි අන්වර්ථ නාමයක් දාලා තිබුනා. අපි කියන්නේ කාර්ඩ් එකක් දානවා කියලා.ඒ කාර්ඩ් එකත් පැණි පිරුණු නමක් තිබුන කාර්ඩ් එකක්.  මම පාසලට එන්න කාලෙකටත් කලින් ඉදලම එයාට එහෙම ආමන්ත්‍රණය කරපු නිසා මම ඒ පැණි පිරුණු කාර්ඩ් එකේ නිධාන කතාව දන්නේ නැහැ .කොහොම හරි මේ තරුණ ගුරුවරයට අමුතු තාලා ආසාවක් තිබුනා. ඒක පෞර්ෂ අබාධයක් සහ ළමා කාලයේ අවධානය නොලැබිමේ ගැටලුවක් කියලා මට තේරුනේ පස්සේ කාලෙක පොතක් පතක් කියවලා යම් අවබෝධයක් ලැබුනට පස්සේ .     සාමාන්‍යයෙන් මගේ පාසලේ ඒ වෙනකොට අතිශයින්ම වෙන්වුනු ශ්‍රවණාගාරයක් (Auditorium) හෝ රැස්විම් ශාලාවක් නොතිබුනු නිසා රැස්විම් කටයුතුවලට , සෞන්දර්‍ය කටයුතුවලට පාවිච්චි කළේ ප්‍රධාන ශාලාව එහෙම නැත්නම් Main hall එක. මේ වගේ රැස්විම් කටයුතු නොයෙදෙන දවස් වලට පංති කාමර පවත්වන්න තමා මේ ශාලාව පාවිච්චි කරේ. ප්‍රධාන ශාලාව තරමක විශාලත්...

සිසූ විරුවෝ රැවටුනාද ?

විශ්වවිද්‍යාල ශිෂ්‍ය නායකයන් පිළිබඳව ලාංකීය සමාජයේ අවධානය බරපතළව යොමු විම ආරම්භ වූවේ 1971 ජවිපේ පළමු කැරැල්ලෙන් නොව. එය ආරම්භ වූනේ 1983 දි ජනාධිපති ජයවර්ධන විසින් සියලූම සමාජවාදි පක්ෂ තහනම් කිරිමත් සමඟ ඇතිවූ  දේශපාලනික භූකම්පනය සමඟයි  .  විශ්ව විද්‍යාලය තුළ ශිෂ්‍ය සංගමයක් හෝ කැඳවිම තහනම් කළ   එජාප ආණ්ඩුවට එරෙහිව යටිබිම්ගත දේශපාලනයට උචිතම උපක්‍රමය වූවේ උගත් , ජවාධික විශ්ව විද්‍යාල ශිෂ්‍ය ප්‍රජාවයි. ඒ නිසාවෙන්ම එකල වූ ශිෂ්‍ය නායකයන්ද මෙකල කැපී පෙනෙමින් පසුකලක ජවිපේ දේශපාලන මණ්ඩලය තුළට පවා ඇතුළත් විනි. මගේ වෑයම එකී සිසූ විරුවන් උත්කර්ෂයට නැංවීම හෝ ඔවුනගේ ක්‍රියාපිළිවෙත විවේචනය කිරිම නොවේ. මට උවමනා වී ඇත්තේ මෙතරම් උගත් තරුණයන් පිරිසක් ඊට වසර දහයකට නොඅඩූ ඉතිහාසයක අන්ත පරාජයට පත්වුනු 1971 කැරැල්ලේ උණුසුම යෑමටත් පෙර තවත් එවැනි සන්නද්ධ අරගලයකට අත එසවීමේ තර්කය සහ ඒ වෙනුවෙන් ඔවුන් භාවිතා කළ සිතිමේ ක්‍රියාවලිය (Thought process ) වටහා ගැනිමයි. මෙය තේරුම් ගැනිමේ පහසුව තකා උදාහරණ හයකට පිවිසෙන්නම්. මං පළමු  උදාහරණය ලෙස ඒ වනවිට ජවිපේ ඉහලම තැනක සිටි ආනන්ද ඉඩමේගම නොහොත් ධම්ම...