Skip to main content

උතුරු වසන්තය සහ කිලිනොච්චීයේ තාරුණ්‍යය

 2010 වසරේ ක්‍රියාත්මක වූ " උතුරු වසන්තය" සහ "නැගෙනහිර නවෝදය" ව්‍යාපෘති දෙකම ,එවකට පැවති රාජපක්ෂ ආණ්ඩූවේ ප්‍රධානතමයා වූ ආර්ථික සංවර්ධන අමාත්‍යය බැසිල් රාජපක්ෂ යටතේ සිදූවුවකි. එකල පාසල් ශිෂ්‍යයන් වු අපද ටිකට් විකුණමින් ඒ ව්‍යාපෘතියට පාසල් මට්ටමෙන් දායකත්වය ලබාදුනි. යුද්ධයෙන් විපතට පත් වූ උතුරු ,නැගෙනහිර ජනයා ආර්ථික,සමාජීය ලෙස නඟාසිටවිම එහි මුලිකතම අරමුණ විය. එකී ව්‍යාපෘතිය අවසන දශක එක හමාරක් වූ තැන විධායක ජනාධිපතිවරුන් පස්දෙනකු (දිසානායක ජනාධිපතිවරාද ඇතුළුව ) පාලනය කර තිබුනද ,උතුරු නැගෙනහිර වත්මන් ජන ජීවීතය පශ්චාත් යුධ මුහුණුවර වෙනුවට වෙනත් කෝණයකින් දියකරමින් සිටි.


 යුද්ධයෙන් පරිපූර්ණ පරම්පරා තුනක් අහිමි වූ උතුරු නැගෙනහිර වැසියන්ගේ සිව්වන පරම්පරාව "මත්ද්‍රව්‍යය " නම් අවිය විසින් ගිල ගනිමින් සිටි. මේ කරුණ පිළිබඳ විධිමත් සංඛ්‍යා දත්ත මත පදනම් වූ ලේඛනයක් පසුව පිළියෙළ කිරිමේ අභිප්‍රායෙන් මම පසුවන බැවින්.මෙහිදි උක්ත මාතෘකාව සහ එහි පසුබිම්ගත කරුණු සහ මූලබීජයට හේතු සැකෙවෙන් දක්වන්නෙමි.


2009 යුද්ධයෙන් අනතුරුව  ආරක්ෂක හමුදාව සතුවූ බිම් කඩන් පසුගිය දශකය පුරාවට ක්‍රමානූකූලව එහි මුල් අයිතිකරුවන්ට පවරාදිම සිදුකෙරිනි. එහිදි කිලිනොච්චිය අවට ගම්මාන සහ කුඩා නගර 2011 වසරෙන් පසුව නැවත ජනාකීර්ණ වීමත් බහුතරයක් වූ දමිළ ජනතාව සිය දෛනික දිවිපෙවතට අනුගත වීමත් සිදුවිනි. මා මුලින් සඳහන් කළ "උතුරු වසන්තය " වැනි ව්‍යාපෘති අනූව යමින් ව්‍යාජ නාගරීකරණයක් , වෙළඳපොළ භාවිතයක් සහ ඉල්ලූමේ වර්ධනයක් මේ ප්‍රදේශය තුළ ක්‍රියාත්මකවිය. නමුත් ආර්ථිකයේ දැවැන්තම උවමනාව වන ක්‍රය ශක්තිය(Purchasing power ) නොහොත් භාණ්ඩ මිලදිගැනිමේ හැකියාව බාහිර ආර්ථික විවෘත කිරිමේ වේගයට සිදුනොවිනි. එහි ප්‍රතිඵලය වූවේ යුද්ධය නිසා අධ්‍යාපනය ඇණහිට අනාථ කඳවුරු සිට පැමිණි කිලිනොච්චියේ තරුණයන් A9 හරහා නිම්වළලූ පුළුල් වූ ආර්ථිකයේ ප්‍රතිලාභ නෙළා ගැනිමට තරගකාරී වීමයි. ඔවුන් දක්ෂ , තර්කානූකූල වුවද පශ්චාත් යුධ සමයක සාක්ෂිකරුවන් වූ නිසාවෙන් සිංහල ජනයා සමඟ සහසම්බන්ධයක් පවත්වාගැනිම ප්‍රතික්ෂේප කළේය. එයින් වව්නියාවෙන් පහළ කොටසේ ආර්ථිකය සමඟ සහසම්බන්ධයක් ගොඩනගා ගැනීම අසාර්ථක විය.


මේ කරුණු හේතු කොට මුදල් අවශ්‍යතාවත් අනෙකුත් කරුණුත් හේතුකොට මහා පරිමාණයේ කසිප්පූ නිෂ්පාදනාගාර කිලිනොච්චියේ ලඳු කැළෑ තුළ ඇරඹිනි. වර්තමානයේ එහි පවුල් සංස්ථාවේ බිඳ වැටිම , සදාචාර , ආචාර්‍ය ධර්ම , අධ්‍යාපනය මේ සියල්ල බිඳවැටිමේ ආරම්භය මෙයයි. මෙකී කසිප්පූ ව්‍යාපාරයන් දකුණටත් වඩා විශාලව සහ සංවිධානාත්මක සිදුවන බවත් පොලීසීයෙන් ඒ සඳහා ඇඟිලි ගැසිමක් නොවන බවත් මා මේ පර්‍යේෂණය වෙනුවෙන් කරුණු විමසූ විට එහි වසර අටකට ආසන්නව ජිවත් වූ මගේ ඥ්දාති සහෝදරයකු පැවසුවේය.


"කසිප්පූ බූලීය බයික් එකේ තියාගෙන හංදියෙන් යන්නේ. පොලීසීයට මොකුත් කරන්න බෑ."  


ඒ ඔහුගේ අදහස. කසිප්පූ කාලක් රුපියල් 100 විකිණිමේ කටයුතු සිදුවන අතර යාපනේ තරුණයන් (රැකියාවක නිරත නොවෙන්නන් ) උදෑසන සිට නින්දට යනතෙක් කසිප්පූ වාඩිය අසල හිඳින බවත් එවන්නන්ගෙන් 80% දියවැඩියා රෝගයෙන් පීඩාවිදින බවත් පැවසේ . ඔවුන් සියල්ලම තම ජීවිතයේ තුන්වන කාර්තුවේ මැද හෝ අග සිටින්නන්ය.  මෙරට ප්‍රකට ඇඟලූම් කර්මාන්තශාලාවක් මීට වසර කිහිපයකට පෙර කිලිනොච්චියේ කර්මාන්තශාලාවක් ඉදිකළද එහි වැඩ කිරිමට තරම් හෝ යොමූවීමක් මේ තරුණයන් අතර නොමැත.


කිලිනොච්චියේ සිටින තරුණයන්ගේ කසිප්පූ භාවිතා කරන ප්‍රධාන කොටස් දෙකකි.


1. කුලී වැඩ කරමින් , එදිනෙදා උපයන මුදලෙන් සුලු යමක් ආහාරයට ගෙන ඉතිරිය කසිප්පු සහ බීඩී බීමට වියදම් කරන්නෝය. ඔවුන් කසිප්පූ බීවද නිතර කය වෙහෙසවා (කිලිනොච්චියේ හිරු රශ්මිය සමඟ එළිමහනේ වැඩ කිරිම සාමාන්‍ය පුද්ගලයෙකුට කළ නොහැක්කකි.ඔවුන්ගේ කසිප්පූ භාවිතයට එයද සමාජීය හේතුවකි.) වැඩ කරන බැවින් ඔවුන් දුටු පමණින් ඔවුන් මතට ලොල් වූවන් බව නොපෙනේ. මේ ගම්මාන තුළ සවස පහෙන් පසුව ගමන් කරන්නේ නම් හොඳින් කසිප්පූ සප්පායම් වී කඩූවක් ,කිණිස්සක් හෝ පොරවක් රැගෙන ඔබේ නම ,ගම අසන්න  පැමිණෙන්නේ මේ කාණ්ඩයයි. වයස අවුරුදු තිස් දෙකක් වූ ජීවන් එවැන්නෙකි. මගේ ඟ්දාති සහෝදරයා වරක් සිංහලෙන් කතා කරායැයි කියමින් බැණ වැදී තිබුනේ ඔහුයි. ( මොවුන් පිළිබඳ දිර්ඝ විස්තරයක් කිරිමට අදහස් කරන බැවින් මෙහි යමක් නොලියමි. ) 




2.කසිප්පූ වාඩියේ ජිවත් වෙමින් වෙනත් රැකියාවක් නොකරමින් , වාඩියට පැමිණෙන්නන්ගෙන් කොටසක් පානය කරමින් සිටින මේ තරුණයක් මෙබිම බහුතරයකි.කුලී වැඩ කිරිමට හැකියාවක් , ශක්තියක් හෝ උවමනාවක් නැති මොවුන් උදෑසන සිට කසිප්පූ බූලීය ළඟ සිටින්නෝය. වාඩියෙන්ම කෑමත් ඔවුන්ට ලැබෙන අතර ඔවුන්ගේ රාජකාරියේ එක් අංගයක් නම් කසිප්පූ වාඩිය පොලීසීය වැටලු කලක ඒ නඩූව පොලීසීයට ගොස් භාරගෙන සිරගත වීමයි. කසිප්පූ මුදලාලි ඇප ගෙවා එළියට ගන්නා තුරු සිරගතව සිටීම මේ කාණ්ඩයේ වගකීමයි. අවුරුදු 42 වයැසති තම්බන් පුහුණු ව්‍යාපාර අධ්‍යන ගුරුවරයෙකි. St.පැට්‍රික් විද්‍යාලයෙන් ඉංග්‍රීසී භාෂාවද හදාරා ඇති ඔහු අද කිලිනොච්චියේ වැලි පිරුණු කටු පඳුරු මැද පැහෙනා ගෝඩා බැරල් රකිමින් සිටි. ඔහූගේ ඡායාරූපය මා දුටුවිට හැඟුනේ අර්ධයකුත් ඉක්මවූ උතුරේ තරුණයන්ගේ ඉරණම මෙය බවයි.


මෙලෙස මත්පැනට ගිජුවීම සහ ආවේගශීලී හැසිරිමේ මූලයට යුද්ධය හා සම්බන්ධ මානසික උත්තේජනයක් ඇති බව මහේ හැඟිමයි.  එහි මනෝ විද්‍යාත්මක පසුබිම උදාහරණද ගෙන හැර දක්වමින් ඉදිරිපත් කළ හැක. මේ විනාශවන බොහෝ තරුණයන් අවුරුදු තිස්පහට අඩූ පුරවැසියන්ය. ඔවූන් යුද්ධයේ දැක ඇත්තේ පරාජිත ,පීඩීත මුහුණුවර පමණි. ඔවුන් අනූව දශකයේ මැද භාගයේ තරුණයන්ව සිටියානම් දකින්නට තිබුනේ විජයග්‍රාහී LTTE සංවිධානයකි . ඒ නිසා ඔවුන් ඔවුන්ට අහිමි වූ ආර්ථිකමය සමෘද්ධිය ,සමාජ පිළිගැනීම , වීරත්වය සහ ගෘහ මූලිකත්වය රු.100 සිලිමල්ලකට උගස් කරමින් සිටි. මේ පර්‍යේෂණයට බඳූන් වූ සීමාවෙ විශාල විවාහ සංඛ්‍යාවක් දෙදරා ගොස් ඇති අතර ඔවුන්ගේ දරුවන්ගේ අධ්‍යාපනය පවා විශ්වාස කළ නොහැකි අන්දමෙන් විකෘති වී ඇත.මට ලැබුනු තොරතුරු අනුව මේ බොහෝ තරුණයන් තම ජිවිතයේ කිසිම දිනක වවිනියාවෙන් මෙපිටට  පැමිණ නැත. මේ නිසාම ඔවුන්ගේ කුඩා ලෝකයේ ඔවුන්ට ඔවුන්ම වීරයන්ව වන මනෝභාවයකට ඇතුළුව ඇති බව වැටහේ. 


ජාතික සංහිඳියාවට පෙර අනන්‍ය ජාතියක අභ්‍යන්තර සමාජීය ගැටලූවක් විසඳිම අත්‍යවශ්‍ය බව දිසානායක පරිපාලනය හෝ දැනගත යුතු සත්‍යයකි.


ප.ලි : මෙහි කසිප්පු භාවිතය හා ගැටගැසුනූ සමාජ  ගැටලූ , වාර්තාවන් , සංඛ්‍යා දත්ත නියමිත ලියවිල්ලක් ඉදිරිපත් කිරිමට බලාපොරොත්තු වෙමි.


මනුජය තෙන්නකෝන්

2024-03-31


Comments

Popular posts from this blog

ප්‍රේමදාසගේ ප්‍රසංගය

ජනාධිපතිවරණය පැවැත්වෙන සති අන්තය තෙක් කොලම් කිහිපයක් හෝ ලිවිය යුතු යැයි කල්පනා කරමින් මම මෙය මෙසේ ලියමි. මා මෙරට පැවති ජනාධිපතිවරණ හතෙන් , ජනාධිපතිවරණ හතරකම ජීවමාන අත්දැකීම අත්විද ඇති අතර ඒ සෑම ජනාධිපතිවරණයක්ම ඒ සමයට අතිශය තීරණාත්මකව ඇත. ඒ නිසා මෙවර ජනාධිපතිවරණය අන් කවරත් වඩා තීරණාත්මකයි යන්න විහිළු සහගත අදහසකි. එවන් ප්‍රකාශයක් කළ බන්දුල ගුණවර්ධන පිළිබඳව මා මීට පෙර ලියා ඇත.   පෙර කොලමකින් වික්‍රමසිංහයන් ගැන ලීව් බැවින් මෙය , මගේ විනෝදාස්වාදය උපරිම මට්ටමට ඔසවා තබන ලංකීය දේශපාලකයා වන සජිත් හට උරුම කරමි. මෙහි දේශපාලකයා යන්න භාවිතා කිරිම උචිත නැති වග හැඟෙන බැවින් "සජිත්" ලෙස මම ඔහුව ලිපිය පුරා ආමන්ත්‍රණය කරන්නෙමි. (සජිත් වැන්නවූන් දේශයක් පාලනය කිරිමට තරම් මෝරා නැති බැවිනුත් ඒ සඳහා අවශ්‍ය ඟ්දානය හෝ විභවය නැති බැවිනුත් එලෙස ආමන්ත්‍රණය කිරිමට හෘද සාක්ෂිය මට ඉඩ ලබා නොදේ. )  ප්‍රේමදාසගේ ඉතිහාසය පිළිබඳව කතා කිරිම කාලය කා දැමීමක් වන බැවින් ඔහුගේ එකම පුතුගේ පාර්ලිමේන්තු ගමනේ සිට ඉදිරිය සලකා බලමු. රණසිංහ ප්‍රේමදාස 1993 මැයි පළමු දින ආමර් වීදීයේ ඝාතනය කිරිමෙන් පසුව නව සහශ්‍රය...

කොඳු කඩන ගුරුවරු

  මීට අවුරුදු දහයකට වගේ කලින් මගේ පාසලේ හිටියා අමුතු තාලේ ගුරුවරයෙක් . එයාට උගන්වන්න භාර දීලා තිබුනේ විද්‍යාව විෂය . ඒ වෙනකොටත් මිනිහට අවුරුදු තිහක් වගේ ලබලා තියෙන්න ඇති. පාසලේ ඒ වෙනකොට තරුණ පිරිමි ගුරුවරු එච්චරම නැති නිසාද මන්දා එයාට ළමයි අන්වර්ථ නාමයක් දාලා තිබුනා. අපි කියන්නේ කාර්ඩ් එකක් දානවා කියලා.ඒ කාර්ඩ් එකත් පැණි පිරුණු නමක් තිබුන කාර්ඩ් එකක්.  මම පාසලට එන්න කාලෙකටත් කලින් ඉදලම එයාට එහෙම ආමන්ත්‍රණය කරපු නිසා මම ඒ පැණි පිරුණු කාර්ඩ් එකේ නිධාන කතාව දන්නේ නැහැ .කොහොම හරි මේ තරුණ ගුරුවරයට අමුතු තාලා ආසාවක් තිබුනා. ඒක පෞර්ෂ අබාධයක් සහ ළමා කාලයේ අවධානය නොලැබිමේ ගැටලුවක් කියලා මට තේරුනේ පස්සේ කාලෙක පොතක් පතක් කියවලා යම් අවබෝධයක් ලැබුනට පස්සේ .     සාමාන්‍යයෙන් මගේ පාසලේ ඒ වෙනකොට අතිශයින්ම වෙන්වුනු ශ්‍රවණාගාරයක් (Auditorium) හෝ රැස්විම් ශාලාවක් නොතිබුනු නිසා රැස්විම් කටයුතුවලට , සෞන්දර්‍ය කටයුතුවලට පාවිච්චි කළේ ප්‍රධාන ශාලාව එහෙම නැත්නම් Main hall එක. මේ වගේ රැස්විම් කටයුතු නොයෙදෙන දවස් වලට පංති කාමර පවත්වන්න තමා මේ ශාලාව පාවිච්චි කරේ. ප්‍රධාන ශාලාව තරමක විශාලත්...

සිසූ විරුවෝ රැවටුනාද ?

විශ්වවිද්‍යාල ශිෂ්‍ය නායකයන් පිළිබඳව ලාංකීය සමාජයේ අවධානය බරපතළව යොමු විම ආරම්භ වූවේ 1971 ජවිපේ පළමු කැරැල්ලෙන් නොව. එය ආරම්භ වූනේ 1983 දි ජනාධිපති ජයවර්ධන විසින් සියලූම සමාජවාදි පක්ෂ තහනම් කිරිමත් සමඟ ඇතිවූ  දේශපාලනික භූකම්පනය සමඟයි  .  විශ්ව විද්‍යාලය තුළ ශිෂ්‍ය සංගමයක් හෝ කැඳවිම තහනම් කළ   එජාප ආණ්ඩුවට එරෙහිව යටිබිම්ගත දේශපාලනයට උචිතම උපක්‍රමය වූවේ උගත් , ජවාධික විශ්ව විද්‍යාල ශිෂ්‍ය ප්‍රජාවයි. ඒ නිසාවෙන්ම එකල වූ ශිෂ්‍ය නායකයන්ද මෙකල කැපී පෙනෙමින් පසුකලක ජවිපේ දේශපාලන මණ්ඩලය තුළට පවා ඇතුළත් විනි. මගේ වෑයම එකී සිසූ විරුවන් උත්කර්ෂයට නැංවීම හෝ ඔවුනගේ ක්‍රියාපිළිවෙත විවේචනය කිරිම නොවේ. මට උවමනා වී ඇත්තේ මෙතරම් උගත් තරුණයන් පිරිසක් ඊට වසර දහයකට නොඅඩූ ඉතිහාසයක අන්ත පරාජයට පත්වුනු 1971 කැරැල්ලේ උණුසුම යෑමටත් පෙර තවත් එවැනි සන්නද්ධ අරගලයකට අත එසවීමේ තර්කය සහ ඒ වෙනුවෙන් ඔවුන් භාවිතා කළ සිතිමේ ක්‍රියාවලිය (Thought process ) වටහා ගැනිමයි. මෙය තේරුම් ගැනිමේ පහසුව තකා උදාහරණ හයකට පිවිසෙන්නම්. මං පළමු  උදාහරණය ලෙස ඒ වනවිට ජවිපේ ඉහලම තැනක සිටි ආනන්ද ඉඩමේගම නොහොත් ධම්ම...