Skip to main content

කොඳු කඩන ගුරුවරු

  මීට අවුරුදු දහයකට වගේ කලින් මගේ පාසලේ හිටියා අමුතු තාලේ ගුරුවරයෙක් . එයාට උගන්වන්න භාර දීලා තිබුනේ විද්‍යාව විෂය . ඒ වෙනකොටත් මිනිහට අවුරුදු තිහක් වගේ ලබලා තියෙන්න ඇති. පාසලේ ඒ වෙනකොට තරුණ පිරිමි ගුරුවරු එච්චරම නැති නිසාද මන්දා එයාට ළමයි අන්වර්ථ නාමයක් දාලා තිබුනා. අපි කියන්නේ කාර්ඩ් එකක් දානවා කියලා.ඒ කාර්ඩ් එකත් පැණි පිරුණු නමක් තිබුන කාර්ඩ් එකක්. 


මම පාසලට එන්න කාලෙකටත් කලින් ඉදලම එයාට එහෙම ආමන්ත්‍රණය කරපු නිසා මම ඒ පැණි පිරුණු කාර්ඩ් එකේ නිධාන කතාව දන්නේ නැහැ .කොහොම හරි මේ තරුණ ගුරුවරයට අමුතු තාලා ආසාවක් තිබුනා. ඒක පෞර්ෂ අබාධයක් සහ ළමා කාලයේ අවධානය නොලැබිමේ ගැටලුවක් කියලා මට තේරුනේ පස්සේ කාලෙක පොතක් පතක් කියවලා යම් අවබෝධයක් ලැබුනට පස්සේ . 

  

සාමාන්‍යයෙන් මගේ පාසලේ ඒ වෙනකොට අතිශයින්ම වෙන්වුනු ශ්‍රවණාගාරයක් (Auditorium) හෝ රැස්විම් ශාලාවක් නොතිබුනු නිසා රැස්විම් කටයුතුවලට , සෞන්දර්‍ය කටයුතුවලට පාවිච්චි කළේ ප්‍රධාන ශාලාව එහෙම නැත්නම් Main hall එක. මේ වගේ රැස්විම් කටයුතු නොයෙදෙන දවස් වලට පංති කාමර පවත්වන්න තමා මේ ශාලාව පාවිච්චි කරේ. ප්‍රධාන ශාලාව තරමක විශාලත්වය තියෙන නිසා පංති කිහිපයක්ම ස්ථානගත කරන්න පුළුවන්කමක් තිබුනා. ඒත් මැදින් පංති කාමර එකිනෙක වෙන් කරන්න බිත්ති නොතිබ්බ නිසා ඒකට පාවිච්චි කරේ අඩි පහක් පහ හමාරක් උස ලී බෝර්ඩ්ස් වගයක්. 


මේ හින්දම අනෙක් පංතියේ කියන දේ මේ පංතියට බොහොම පැහැදිලිව ඇහෙනවා.හොඳින් බැලුවොත් පේනවා. දැන් අපේ තරුණ ගුරුවරයාගේ ක්‍රියාපිළිවෙත ගැන කතා කරමු. මෙහෙම වෙන් කරපු පංති දෙකක එක පංතියක ඔහු උගන්වනවා , අනෙක් පංතිය නිදහස් කාලඡ්ඡෙදයක් (Free period)  ගත කරනවා . නිදහසේ ගත කරනවා කියන්නෙම කතාවක් දාගෙන ඉන්න එකනේ. මොකද නිදහස් කාලඡ්ඡෙදවලත් පොත් දිගැරගෙන හිටියැ අපි. ඉතින් ඔහු කරන්නේ හදිස්සියේම ඇවිත් නිදහස් කාලඡ්ඡෙදය තියෙන පංතියේ කෑකොස්සන් ගසන කොල්ලෝ හතරක් පහක් කනෙන් ඇදගෙන ඔහු උගන්වන පංතියට අරගෙන යන එක. දැන් ආරම්භ වෙන්නේ පැණි පිරුනු තරුණ විද්‍යා ගුරුවරයගේ සංදර්ශනය. 


ඒ කොල්ලො හතර දෙනා ඔහු උගන්වන පංතියේ ඉස්සරහ තියාගෙන අපේ භාෂාවෙන් මැඬවිම , ඉංග්‍රීසියෙන් නම් Bullying කරන්න පටන් ගන්නවා. ගැහැණු ළමයින්  ඉදිරියේ පවා  ( ආ...කියන්න අමතක උනා. ඔව් !! මං ගියේ මිශ්‍ර පාසලකට. ඒ වගේ තැන්වල ගැහැණු ළමයිනුත් ඉන්නවා.) මේ පැණි පිරුනු ගුරුවරයා අර කොල්ලොන්ගේ ආත්මයම දියකරලා හරිනවා. යන්තම් හරි පෞර්ෂයක් ගොඩනගාගෙන තිබ්බ කොල්ලෙක් ඉන්නව නම් ඒ කොල්ලගේ අභිමානය , පෞර්ෂය බිමටම සමතලා කරලා දානවා. එහෙම කරන ගමන් මේ ගුරුවරයා ගුරු මේසෙට හේත්තුවක් දාගෙන , තමන් ඉදිරියේ දියවෙලා ,මිරිකෙන පොඩි කොල්ලෙක් දිහා බලාගෙන අමුතු වින්දනයක් ලබනවා.


මේ සංදර්ශනයේ හොඳම අංගය පටන් ගන්නේ ඊළඟට . 


"උඹලා කෑගැහුවා නේද .උඹලට දඬුවම් දෙන්නේ මම නෙවෙයි කියලා".


 අර කොල්ලෝ පස්දෙනාම ගැහැණු ළමයි ඉන්න පැත්තට (මිශ්‍රයි කියලා කීවට මේ පාසල්වල කොල්ලේ ඉන්නේ වම් පැත්තේ ,කෙල්ලෝ ඉන්නේ දකුණු පැත්තේ ) අරන් ගිහින් මුල්ම පේළියේ ඉන්න ගැහැණු ළමයි පස්දෙනාට කියනවා ඒ කොල්ලෝ පස්දෙනාට ටොක්කක් ගානේ අනින්න කියලා. දැන් තමන්ගේ සම වයසේ ගැහැණු ළමයි පස්දෙනෙක් ඉස්සරහ ඒ වයසෙම ඒ පංතියේම කොල්ලෝ පස්දෙනෙක් ඔලුව නැමුවම අර කෙල්ලෝ පස්දෙනත් හොඳ ගානට ටොකු පහක් අනිනවා ආය !! මදි නොකියන්න. ටොකු පාරේ වේදනාවට වඩා ලැජ්ජාවේ වේදනාව වැඩි.  මේවෙනකොට ගුරුවරයගේ මැඬවිමෙන් ආත්ම ගරුත්වය යාන්තම් හරි බේරගත්ත කොල්ලෙක් ඉන්නව නම් , මේ සිද්ධියෙන් පස්සේ ඒකත් සුනුවිසුණු වෙලා යනවා. 


ගුරු භූමිකාවට මුවා වෙලා. ඒ බලතල පාවිච්චි කරගෙන , දරුවන්ගේ කොදු කඩන මෙහෙම ගුරුවරුන්ව ගුරු සේවයෙන්ම පන්නලා දාන්න ඕන. තමන්ගේ ළමා කාලයේ  කම්පනයට පත්වුනු (Traumartized)  මේ වගේ හීන පෞර්ෂ සහිත මිනිස්සූන්ව හරිනම් ගුරු අභ්‍යාස විද්‍යාලයකින් හරි පුනුරුත්ථාපනය කරන්න ඕන. හේතුව ඔවුන්ගේ මේ නොසැලකිලිමත්කමෙන් සමහර විට දරුවෙක් මුලු ජිවිත කාලෙම පෞර්ෂ අනන්‍යයතාව සොයානොගැනිමෙන් අනාථ වෙන්න පුලුවන් නිසා. අධ්‍යාපනය ප්‍රතිසංස්කරණය කරනවා කියන්නේ ,විෂය නිර්දේශයට අලුතෙන් යමක් එකතු කරන එක විතරක් නෙවෙයි. මේවගේ සාම්ප්‍රදායික , විකාර රූපී ගුරුභූමිකාවනුත් ප්‍රතිසංස්කරණය කිරිම. 


දැන් මම පාසල් ගිහින් ඉවරයි. මේ පැණි පිරුනු ගුරුවරයව මට කාලෙකින් මුහුණට මුහුණ හම්බෙලත් නැහැ. ඒත් මම මේක ලීවේ ගනුදෙනුව තාම ඉවර නෑ කියන්නයි. එදා ටොකු පාර කෑව කොල්ලොන්ගෙන් එකම එක කොල්ලෙක්ගේ ආත්ම ගරුත්වය කඩලා දන්න ඔයාට බැරි උනා කියලා කියන්නයි.



 


Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

ප්‍රේමදාසගේ ප්‍රසංගය

ජනාධිපතිවරණය පැවැත්වෙන සති අන්තය තෙක් කොලම් කිහිපයක් හෝ ලිවිය යුතු යැයි කල්පනා කරමින් මම මෙය මෙසේ ලියමි. මා මෙරට පැවති ජනාධිපතිවරණ හතෙන් , ජනාධිපතිවරණ හතරකම ජීවමාන අත්දැකීම අත්විද ඇති අතර ඒ සෑම ජනාධිපතිවරණයක්ම ඒ සමයට අතිශය තීරණාත්මකව ඇත. ඒ නිසා මෙවර ජනාධිපතිවරණය අන් කවරත් වඩා තීරණාත්මකයි යන්න විහිළු සහගත අදහසකි. එවන් ප්‍රකාශයක් කළ බන්දුල ගුණවර්ධන පිළිබඳව මා මීට පෙර ලියා ඇත.   පෙර කොලමකින් වික්‍රමසිංහයන් ගැන ලීව් බැවින් මෙය , මගේ විනෝදාස්වාදය උපරිම මට්ටමට ඔසවා තබන ලංකීය දේශපාලකයා වන සජිත් හට උරුම කරමි. මෙහි දේශපාලකයා යන්න භාවිතා කිරිම උචිත නැති වග හැඟෙන බැවින් "සජිත්" ලෙස මම ඔහුව ලිපිය පුරා ආමන්ත්‍රණය කරන්නෙමි. (සජිත් වැන්නවූන් දේශයක් පාලනය කිරිමට තරම් මෝරා නැති බැවිනුත් ඒ සඳහා අවශ්‍ය ඟ්දානය හෝ විභවය නැති බැවිනුත් එලෙස ආමන්ත්‍රණය කිරිමට හෘද සාක්ෂිය මට ඉඩ ලබා නොදේ. )  ප්‍රේමදාසගේ ඉතිහාසය පිළිබඳව කතා කිරිම කාලය කා දැමීමක් වන බැවින් ඔහුගේ එකම පුතුගේ පාර්ලිමේන්තු ගමනේ සිට ඉදිරිය සලකා බලමු. රණසිංහ ප්‍රේමදාස 1993 මැයි පළමු දින ආමර් වීදීයේ ඝාතනය කිරිමෙන් පසුව නව සහශ්‍රය...

සිසූ විරුවෝ රැවටුනාද ?

විශ්වවිද්‍යාල ශිෂ්‍ය නායකයන් පිළිබඳව ලාංකීය සමාජයේ අවධානය බරපතළව යොමු විම ආරම්භ වූවේ 1971 ජවිපේ පළමු කැරැල්ලෙන් නොව. එය ආරම්භ වූනේ 1983 දි ජනාධිපති ජයවර්ධන විසින් සියලූම සමාජවාදි පක්ෂ තහනම් කිරිමත් සමඟ ඇතිවූ  දේශපාලනික භූකම්පනය සමඟයි  .  විශ්ව විද්‍යාලය තුළ ශිෂ්‍ය සංගමයක් හෝ කැඳවිම තහනම් කළ   එජාප ආණ්ඩුවට එරෙහිව යටිබිම්ගත දේශපාලනයට උචිතම උපක්‍රමය වූවේ උගත් , ජවාධික විශ්ව විද්‍යාල ශිෂ්‍ය ප්‍රජාවයි. ඒ නිසාවෙන්ම එකල වූ ශිෂ්‍ය නායකයන්ද මෙකල කැපී පෙනෙමින් පසුකලක ජවිපේ දේශපාලන මණ්ඩලය තුළට පවා ඇතුළත් විනි. මගේ වෑයම එකී සිසූ විරුවන් උත්කර්ෂයට නැංවීම හෝ ඔවුනගේ ක්‍රියාපිළිවෙත විවේචනය කිරිම නොවේ. මට උවමනා වී ඇත්තේ මෙතරම් උගත් තරුණයන් පිරිසක් ඊට වසර දහයකට නොඅඩූ ඉතිහාසයක අන්ත පරාජයට පත්වුනු 1971 කැරැල්ලේ උණුසුම යෑමටත් පෙර තවත් එවැනි සන්නද්ධ අරගලයකට අත එසවීමේ තර්කය සහ ඒ වෙනුවෙන් ඔවුන් භාවිතා කළ සිතිමේ ක්‍රියාවලිය (Thought process ) වටහා ගැනිමයි. මෙය තේරුම් ගැනිමේ පහසුව තකා උදාහරණ හයකට පිවිසෙන්නම්. මං පළමු  උදාහරණය ලෙස ඒ වනවිට ජවිපේ ඉහලම තැනක සිටි ආනන්ද ඉඩමේගම නොහොත් ධම්ම...